WONDEREN voor ondernemers

Klanten van mij willen met een gerust hart alles ‘achter de schermen’ uit kunnen besteden

Mijn klanten zijn zelfstandige professionals. Het zijn bevlogen mensen die met hart en ziel hun eigen bedrijf runnen. En allemaal zijn ze het liefst inhoudelijk bezig, voor hún klanten.

Bovendien ervaren ze allemaal stress en ongemak als ze bezig zijn of bezig zouden moeten met alle zaken ‘achter de schermen’. Dat gaat namelijk ten koste van de tijd en energie voor inhoudelijke zaken. Het liefst laten ze alles wat te maken heeft met administratie, e-mail, telefoon en organiseren over aan iemand anders, iemand die dat moeiteloos en correct overneemt: een goede VA (Virtual Assistant).

Misschien herken je je in een van de volgende situaties:

  • Je wordt overspoeld door e-mails en ze beantwoorden kost je veel te veel tijd.
  • Je verstuurt een nieuwsbrief en iedere keer gaat er wel iets fout met de mailings: je verstuurt per ongeluk dezelfde, er zitten typefouten in of de links die erin staan doen het niet.
  • Je maakt gebruik van een autorespondsysteem, je ziet dat het heel veel mogelijkheden biedt om klanten automatisch facturen te sturen, om van te voren alvast e-mails klaar te zetten voor een specifieke groep of meerdere groepen met uitsluiting van een bepaalde groep. Maar hoe doe je dat nou precies? Je hebt eigenlijk geen zin om je erin te verdiepen.
  • Je to-do lijstjes groeien, met allemaal zaken die je móet regelen en waar je niet aan toe komt.
  • Je wilt nieuwsbrieven gaan versturen maar je weet niet waar te beginnen.
  • Je bent niet tevreden met je website; deze moet flink aangepast worden. Of je hebt een (nieuwe) website nodig die geen duizenden euro’s kost.
  • Je wil wel eens wat met een teleseminar, een webinar, video’s op je site zetten, een mogelijkheid hebben om voor een groep een goed discussieforum te starten. Maar de gedachte alleen al roept zoveel stress op dat je er maar niet aan begint.
  • Eigenlijk wil je helemaal niet weten hoe je je administratie het beste kunt organiseren, hoe het autorespondsysteem werkt, hoe je een webinar kunt regelen. Je vindt het zonde van je tijd. Nadenken over wat je inhoudelijk aan je klanten wilt vertellen, dat is geweldig, maar tijd investeren in uitzoeken hoe een systeem werkt, nee.

Je hebt wat aan ondersteuning door Miraculous Virtual Assistance in de volgende gevallen:

Je wil dolgraag ruimte hebben om alleen te werken aan inhoudelijke zaken. Je houdt van je werk, je geniet ervan als je klanten vooruit gaan dankzij jouw bijdrage. Dat is waarvoor je je eigen onderneming bent gestart en daar wil je liefst veel meer tijd in steken.

Je wil graag dat je e-mails en nieuwsbrieven, de workshops, teleseminars en wat je nog meer organiseert correct zijn. Praktische informatie moet op de goede manier en op het juiste moment bij je (potentiële) klanten komen. Daar wil je van op aan kunnen.

Je vindt het heerlijk als een professional al jou regelzaken overneemt. Je wil niets liever! Je wil je nooit meer druk hoeven maken over je e-mailverkeer. Minstens zo graag wil je wel gebruik maken van online systemen als autoresponders of tools waarmee je een groepsdiscussie kan beheren. Maar je erin verdiepen? Dat niet meer!

Je je bedrijf wilt laten groeien zonder nóg meer tijd kwijt te zijn aan de organisatie achter je bedrijf. Je weet best wel dat je alleen succesvol kunt zijn in je bedrijf als je je geen zorgen hoeft te maken over het werk ‘achter de schermen’. Als er iemand is die meedenkt met de planning, aan de bel trekt als je vergeten bent een factuur of een mail te sturen en die controleert of alles goed loopt.

Wil je graag je bedrijf perfect georganiseerd hebben, zonder dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent? Lees hier dan meer over mijn aanpak.