WONDEREN voor VA’s

Virtual Assistants zoeken bij mij hulp om technische, online systemen snel onder de knie krijgen

Virtual Assistants (VA’s) staan altijd klaar voor hun klanten. Zij willen ze op alle vlakken bedienen, de administratie en online hulp zo efficiënt mogelijk laten verlopen. Dat is waarvoor ze een VA zijn geworden: anderen ondersteunen in de groei van hún bedrijf.

Als VA willen ze precies weten hoe een online hulpmiddel werkt. Wat ze wanneer moeten doen en hoe ze het technische systeem zo kunnen inzetten dat hun klanten er het meeste profijt van hebben.

En toch. Het lukt gewoon niet altijd om al die systemen tot in de details onder de knie te krijgen. Er zijn er zoveel. En het werk gaat altijd maar door. Het kost vaak zoveel tijd om een systeem moeiteloos te kunnen gebruiken. Was er maar een eenvoudige manier om up-to-date te blijven in dit vak.

Misschien herken je je in een van de volgende situaties:

  • Je gebruikt dat autorespondsysteem wel voor je klanten, maar je ziet allerlei knoppen waar je maar liever niet aan komt, want dan gaat het geheid mis.
  • Je vraagt je af wat voor mogelijkheden er zijn om je klant nog beter te helpen, maar je mist het overzicht.
  • Het kost zoveel tijd om je te verdiepen in het zoveelste (online) hulpsysteem.
  • Je loopt keer op keer vast, dan komt er weer een foutmelding en het kost je uren om die op te lossen.
  • Je zou zo graag op een makkelijke manier willen leren hoe al die systemen werken. Het liefst van iemand die er zelf ervaring mee heeft en die goed kan uitleggen.
  • Je snapt een systeem in grote lijnen, maar mist het totale overzicht ‘achter de schermen’, de exacte werking ervan.
  • Je kunt de consequenties van de wijzigingen binnen een systeem niet overzien, waardoor er dingen mis gaan.
  • Je klant wil dezelfde opties gebruiken die hij of zij elders gezien heeft, maar je weet niet waar je moet beginnen om dit mogelijk te maken

Je hebt wat aan de ondersteuning van Miraculous Virtual Assistance in de volgende situaties:

Je bent als VA vastbesloten om meer te weten te komen over online hulpmiddelen voor je klanten. Je wil het beste voor je klant en je beseft dat je dat nu niet kunt bieden.

Je maakt wel eens fouten omdat je de systemen niet goed genoeg kent. Je bent net klaar, dacht je, en dan zie je in het eindresultaat toch weer een fout. Kennelijk heb je iets over het hoofd gezien, maar je weet niet waar. Als je nou eens precies wist hoe dat systeem werkte, zou je niet achteraf voor verrassingen komen te staan.

Je bent (te) veel tijd kwijt met het gebruik van online systemen. Regelmatig komt er een foutmelding, en je hebt geen idee wat je fout hebt gedaan. Je zit dan eindeloos te prutsen tot het wel goed gaat. Of je ziet dat iets niet goed loopt, maar hoe je het goed kan krijgen, weet je niet.

Je klant vraagt je nieuw systeem te gebruiken dat je niet kent. Je gaat zelf op zoek naar hoe het werkt, maar je begrijpt het gewoon niet. Het doet niet zoals het belooft dat het zou moeten werken. Er gebeurt gewoon niets. Of er gaat van alles verkeerd. Er is die deadline, dus je wilt wel nú antwoord.

Je wil niet alles zelf hoeven uitzoeken. Je hebt al zoveel uitgezocht en je bent er moe van. Het zou zo heerlijk zijn als iemand jou gewoon vertelt hoe alles werkt, iemand die je tips geeft over hoe je het online systeem zo efficiënt mogelijk inzet.

Wil je graag op een makkelijke manier wegwijs worden in al die verschillende systemen? Lees hier dan meer over mijn aanpak.